Niš obeležio 20 godina rada lokalnog ombudsmana: Dve decenije u službi građana i zaštite ljudskih prava

Izvor: Foto Screenshot Niš TV
Izvor: Foto Screenshot Niš TV

Institucija lokalnog ombudsmana, koja danas postoji u gotovo svim delovima Srbije, obeležila je u Nišu dve decenije postojanja i rada. Na svečanosti je istaknuto da je ključna uloga ove institucije ostala nepromenjena – zaštita osnovnih ljudskih prava i izgradnja poverenja između građana i državnih organa.

Zaštitnik građana Srbije, Zoran Pašalić, podsetio je da institucija ombudsmana ima zadatak da bude blizu ljudima i sluša njihove probleme, naročito tamo gde drugi retko zalaze.
„Naš zadatak je da budemo sa građanima Srbije, da idemo i u one delove gde institucije često ne stižu. To je suština našeg posla – zaštita prava svakog pojedinca“, naglasio je Pašalić.

Ombudsman Regionalne kancelarije u Nišu, Katarina Mitrovski, istakla je da su građani u prethodne četiri godine podneli više od hiljadu pritužbi, što pokazuje da institucija ima poverenje javnosti.
„Ponosni smo na činjenicu da nas građani prepoznaju kao mesto gde mogu da potraže pomoć i pravdu. Naš cilj je da svakodnevnim razgovorima i savetima ispravimo male nepravde i pomognemo ljudima da ostvare svoja prava“, rekla je Mitrovski.

Ona je podsetila da je Niš bio prvi grad u Srbiji koji je osnovao lokalnu kancelariju ombudsmana, čime je postao pionir u zaštiti prava građana na lokalnom nivou.
„Nismo odmah u potpunosti razumeli značaj ove institucije, ali danas je jasno da je ona nezamenjiva u svakodnevnom životu građana“, dodala je Mitrovski.

Obeležavanju jubileja prisustvovali su predstavnici državnih institucija, Skupštine grada Niša, akademske zajednice i organizacija civilnog društva iz Srbije i inostranstva.


Preporučujemo

Back to top button