Niš beleži rastuću turističku posetu: Septembar donosi 10% više gostiju

Turistička sezona u Nišu 2025. godine pokazuje znake oporavka nakon perioda stagnacije i manjih padova posete tokom prethodnih meseci. Prema podacima Turističke organizacije grada, broj turista u septembru povećan je za čak 10% u odnosu na isti period prethodne godine, pri čemu je rast domaćih turista iznosio 12,5%, a stranih 8,5%.
Direktor Turističke organizacije Niša, Goran Milosavljević, istakao je da se oporavak posebno odnosi na domaće goste, koji su prethodno odustajali zbog socijalnih i infrastrukturnih prepreka, dok su strani turisti nastavili da posećuju grad. „Sada vidimo jasne znakove oporavka turističke privrede. Uz ovakav trend, možemo očekivati da godinu završimo pozitivno, što će biti veliki uspeh za naš grad“, naveo je Milosavljević.
Niš se, kako dodaje, izdvaja po svojoj slojevitosti turističke ponude. Grad kombinuje bogatu istoriju, prirodne lepote, manifestacije, ruralni turizam, gastronomiju i vinsku ponudu, čime privlači različite profile turista. Posebna pažnja u 2025. godini posvećena je razvoju ruralnog turizma, uz podršku države za otvaranje novih seoskih turističkih domaćinstava, što dodatno unapređuje ponudu i ekonomski doprinos regiona.
Strani turisti su posebno značajni za lokalnu ekonomiju, jer direktno doprinose prilivu deviza u zemlju. Milosavljević naglašava da Niš planira dalju saradnju sa turističkim organizacijama i subjektima iz jugoistočne Srbije kako bi kreirao kompletan turistički proizvod koji će zadržati posetioce više dana. Cilj je da Niš preraste u destinaciju koja se posećuje tokom cele godine, ne samo tokom manifestacija i letnjih meseci.
Prosečno, turisti u Nišu ostaju 2-3 dana, što se karakteriše kao destinacija za produženi vikend. Međutim, strategija grada je da se ta sezonalnost ublaži i da se posetioci zadrže duže, kroz obilaske okolnih gradova i prirodnih atrakcija, od Stare planine do Leskovca, Bojnika, Lebana, Vranja i drugih. Milosavljević ocenjuje da Niš ima potencijal da postane centar regionalnog turizma, uz benefite za čitavu jugoistočnu Srbiju.
Pored statistike, u fokusu Turističke organizacije ostaje kontinuirano unapređenje sadržaja i promocija svih prirodnih i kulturnih vrednosti grada i okoline, sa ciljem da Niš postane nezaobilazna destinacija za domaće i strane turiste.



