Niš dobija 24 nova kružna toka: Prioritet kod UKC-a, Čamurlijskog puta i naselja Branko Bjegović

Kružni tokovi polako postaju zaštitni znak saobraćajnih rešenja u Nišu. Prema planskoj dokumentaciji, grad u narednim godinama planira čak 24 nova kružna toka, a prioritet su raskrsnice sa najvećim gužvama – kod Univerzitetskog kliničkog centra, na Čamurlijskom putu kod fabrike „Ariston“ i u zoni naselja Branko Bjegović.
V. d. Javnog preduzeća „Direkcija za izgradnju grada“ Saša Tasković gostujući u emisiji „Gradska hronika“i Niš TV-a istakao je da su se kružni tokovi pokazali kao najefikasnije rešenje za ubrzanje saobraćaja.
„Kružni tokovi su nešto što se pokazalo kao dobra praksa, bez obzira kakvo god mišljenje imali. Ipak, to ubrzava saobraćaj i stvara nesmetan tok“, naglasio je Tasković.
Kružni tok kod Kliničkog centra – rasterećenje za hitne slučajeve
Jedan od najvažnijih novih kružnih tokova gradiće se na ulazu u grad, u zoni Univerzitetskog kliničkog centra i Hitne pomoći – mestu gde saobraćaj često blokira prilaz bolnici.
„To je raskrsnica koja je izuzetno frekventna i upravo iz tog razloga je data za projektovanje. Nakon dobijanja svih potrebnih dozvola, trebalo bi da se krene sa izgradnjom kružnog toka, i zbog same blizine Kliničkog centra, kako bismo ubrzali saobraćaj“, objašnjava Tasković.
Prema njegovim rečima, cilj je da se omogući brži i bezbedniji prolaz vozila, posebno onih koja prevoze pacijente iz čitavog juga i istoka Srbije.
Novi tokovi na Čamurlijskom putu i ispod autoputa
Drugi planirani kružni tok nalazi se na Čamurlijskom putu, kod skretanja za fabriku „Ariston“, delu grada gde saobraćaj dodatno opterećuju teretna vozila.
Treći, kako kaže Tasković, ima poseban značaj za stanovnike naselja Branko Bjegović:
Realizacija ovog rešenja zavisi od dinamike radova na obilaznici i usaglašavanja sa „Železnicama Srbije“, ali je označen kao jedan od prioritetnih projekata.
„U planu je treći kružni tok, koji je izuzetno značajan za naselje Branko Bjegović, da bismo probili još jedan izlaz, gde je sada bulevar krenuo ka naselju, da se prođe ispod autoputa i sa te strane da smanjimo one gužve koje naši sugrađani imaju prilikom izlaska kod nadvožnjaka u Branku Bjegoviću.“
Planirano 24 nova kružna toka u Nišu
Tasković ističe da grad ima jasnu strategiju razvoja saobraćajne mreže:
„Po planskom dokumentu je 24 nova kružna toka u gradu. Neće, naravno, to sve biti urađeno tako brzo, ali ovi koje sam naveo su apsolutni prioritet.“
Uz ova tri, kao važna buduća saobraćajna čvorišta pominju se i kružni tok kod škole „Mika Antić“, gde se naselje širi i beleži sve veći broj vozila, kao i raskrsnica kod Crkve Svetog Pantelejmona, na kojoj se stvaraju velike gužve.
„Treba razmišljati da se u narednom periodu uradi planska dokumentacija i da se i tu uradi kružni tok, kako bismo ubrzali saobraćaj. Isto je, po mom mišljenju, potrebno i kod Crkve Svetog Pantelejmona, jer se tu prave velike gužve“, kaže Tasković.
Vozači i pravila – kružni tok traži i obuku
Pored gradnje novih raskrsnica, Direkcija ukazuje i na potrebu dodatne edukacije vozača.
„Kružni tokovi su tu da ubrzaju saobraćaj, ali očigledno da velika većina naših vozača, nažalost, ne zna pravila kroz samu kružnu raskrsnicu. To je problem i to je savet za bezbednost – da poradimo i na tom pitanju“, ocenjuje Tasković.
Urbanisti, kako dodaje, rade simulacije različitih saobraćajnih rešenja kako bi se za svaku tačku u gradu došlo do najefikasnijeg modela.
„Prave se više saobraćajnih rešenja i varijanti, i onda se, na osnovu toga, dolazi do najboljeg. Na taj način rešavaju se saobraćajni problemi i traži se najbolje rešenje za naše sugrađane“, zaključuje Tasković.
Sa 24 planirana nova kružna toka, proširenjem veza ispod autoputa i rekonstrukcijom postojećih raskrsnica, Niš jasno poručuje da želi brži, bezbedniji i uređeniji saobraćaj koji može da odgovori na rastući broj vozila i potrebe građana.



