Upis prava na nepokretnosti počinje 8. decembra – olakšane procedure i dostupnost za sve građane

Od 8. decembra, svi građani će moći da podnesu prijavu za upis prava svojine na nepokretnosti. Postojeći šalteri u svim pet gradskih opština biće spremni da prime zainteresovane građane, koji će uz potrebnu dokumentaciju moći da podnesu zahtev direktno na licu mesta, rekao je za Niš TV Ivan Grmuša gradski većnik za planiranje.
Pored toga, planirano je formiranje mobilnih timova koji će obilaziti seoska područja, kako bi i stanovnici udaljenijih naselja imali mogućnost da predaju dokumentaciju bez dolaska u grad. Ovi timovi će provesti po nekoliko dana u svakom naselju, gde će zajedno sa građanima skenirati i evidentirati sve potrebne podatke za upis prava svojine.
Potrebna dokumentacija
Za podnošenje zahteva neophodno je poneti:
-
Ličnu kartu
-
Dokaz o pravu svojine na objektu – to može biti rešenje o nasledstvu, kupoprodajni ugovor ili bilo koji drugi pravni akt koji potvrđuje vlasništvo nad nepokretnošću.
Takođe, dokaz mogu biti i računi za porez, struju, vodu i druge usluge koji potvrđuju da ste stvarni korisnik i vlasnik objekta, stambene jedinice ili lokala.
Na šalteru će referent skenirati dokumentaciju, uneti vaše podatke u sistem i elektronski podneti zahtev Direkciji za planiranje.
Podrška socijalno ugroženim grupama
Zakon predviđa i olakšice za porodice u teškom socijalnom položaju, kao i za osobe sa invaliditetom i borce. Ove kategorije građana mogu ostvariti umanjenje troškova prijave, a u pojedinim slučajevima čak i potpuno oslobađanje od naknade.
Cilj ovog procesa je da se svim građanima omogući jednostavan, brz i dostupan način upisa prava na nepokretnosti, čime se dodatno jača pravna sigurnost i transparentnost vlasništva.



