„Zdrava hrana iz zelene Srbije“: Macut otvorio Nacionalni paviljon na sajmu u Šangaju

Izvor: Foto Tanjug
Izvor: Foto Tanjug

 Premijer Srbije, Đuro Macut, svečano je otvorio Nacionalni paviljon Republike Srbije na Međunarodnom sajmu uvoza u Šangaju (CIIE), poručivši da bi fokus srpskog predstavljanja u svetu trebalo da bude – zdrava hrana i autentični prehrambeni proizvodi koji dolaze iz „zelene Srbije“.

„Smatram da bi moto Srbije mogao biti ‘zdrava hrana iz zelene zemlje’. Kompanije koje danas predstavljaju naše proizvode u Šangaju odraz su onoga što Srbija ima – čistu prirodu, zdravo okruženje i hranu vrhunskog kvaliteta. To je naša komparativna prednost i nadam se da će je naši privrednici u potpunosti iskoristiti“, izjavio je Macut.

Premijer je izrazio zadovoljstvo što predvodi državnu delegaciju i otvara jedan od 63 nacionalna paviljona na sajmu, naglašavajući značaj sve snažnijih ekonomskih veza između Srbije i Kine.

„Nadam se da će naše privredno prisustvo ovde postati još dominantnije, a da će prijateljstvo i čelični odnosi između naših zemalja doprineti daljem razvoju saradnje“, dodao je Macut prilikom otvaranja paviljona.

Srbija na visokom nivou predstavljanja

Macut je istakao da se Srbija na sajmu predstavlja „izuzetno dobro“ i da zadržava visoki međunarodni rejting, koji simbolizuje „čelično prijateljstvo“ uspostavljeno između predsednika Si Đinpinga i Aleksandra Vučića.

Tokom sajma, srpska delegacija imala je priliku da razgovara sa liderima više zemalja i predstavi potencijale Srbije, od poljoprivrede do turizma i obrazovanja.

„Razgovarali smo i o podršci infrastrukturnim projektima, ali i o ulasku u nove oblasti saradnje – posebno u poljoprivredi, prerađivačkoj industriji i medicini“, rekao je Macut.

Mesarović: Srpski proizvodi osvajaju kinesko tržište

Ministarka privrede Adrijana Mesarović ocenila je da su potencijali Srbije za izvoz na kinesko tržište ogromni i da se saradnja razvija stabilno i efikasno.

„Sporazum o spoljnoj trgovini obuhvata veliki broj proizvoda, standardi i sertifikati su usklađeni, a eventualne prepreke se brzo otklanjaju. Naša želja je da kompanije iz Srbije izvoze u što većem obimu, što direktno utiče na rast BDP-a i otvaranje novih radnih mesta“, rekla je Mesarović.

Dodala je da se srpski proizvodi već nalaze u više kineskih trgovačkih lanaca, te da je cilj da uskoro postanu dostupni i na kineskim elektronskim platformama.

„Očekujem da će nakon ovog sajma biti potpisan niz uspešnih ugovora. Pregovaramo i sa kompanijom Xiamen Airlines, kako bi srpski proizvodi bili prisutni na njihovim letovima – od vina i rakije do sira i drugih delicija“, najavila je ministarka.

Srpski paviljon – simbol saradnje i kvaliteta

Nacionalni paviljon Srbije u Šangaju svečano su otvorili presecanjem vrpce premijer Đuro Macut, potpredsednica Vlade i ministarka privrede Adrijana Mesarović, ministar poljoprivrede Dragan Glamočić i direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović.

Osmu godinu zaredom, China International Import Expo (CIIE) okuplja više od 160 izlagača iz najmanje razvijenih zemalja, uz značajan porast broja učesnika sa afričkog kontinenta. Sajam traje do 10. novembra, a cilj manifestacije je jačanje međunarodne trgovinske razmene i dalje otvaranje kineskog tržišta.


Preporučujemo

Back to top button