Šolak želeo da proda medijske kanale N1 i Nova, za jednokratnu sumu od oko 120 miliona evra ili da ih ukloni sa kablovskih i satelitskih mreža

United Group je oštro odbacila tvrdnje da su njegovi pokušaji povezani sa trenutnim menadžmentom ili strategijom kompanije

Izvor: Foto Tanjug
Izvor: Foto Tanjug

LUKSEMBURG – United Group je danas otkrila ključne informacije o pokušaju osnivača kompanije i manjinskog akcionara, Dragana Šolaka, da proda srpske medijske kanale N1 i Nova ili ih ukloni sa liste televizijskih kanala u Srbiji. Prema dokumentovanoj korespondenciji iz januara 2025. godine, Šolak je, putem svog bliskog saradnika Vladislava Ratajca, ponudio Telekomu Srbija nekoliko opcija: prodaju kanala trećoj strani ili njihovo uklanjanje sa kablovskih i satelitskih mreža u zamenu za jednokratnu sumu od oko 120 miliona evra. N1 i Nova bi, prema ovom planu, postali dostupni samo putem interneta.

Pored toga, u pregovorima je bila i prodaja drugih delova poslovanja United Group u Srbiji, uključujući Shoppster i D Express, a Šolak je od matične kompanije, Summer Parent, tražio bonus od 200 miliona evra za posredovanje u ovoj prodaji.

Izvor: Foto Tanjug
Izvor: Foto Tanjug

United Group odbacuje navode:
Kompanija je oštro odbacila tvrdnje da su pokušaji Dragana Šolaka i Vladislava Ratajca bili povezani sa trenutnim menadžmentom ili strategijom kompanije. „Tvrdnje da je novo rukovodstvo pokušavalo da ‘oslabi’ nezavisnost medijskih kanala N1 i Nova su potpuno neistinite. Ove ideje i pregovori potekli su od Šolaka i njegovog predstavnika, a ne od sadašnjeg menadžmenta“, saopštila je United Group.

Urednička nezavisnost:
United Group je naglasila da je uređivačka nezavisnost kanala N1 i Nova neprikosnovena i da se nikada neće dovesti u pitanje. „Svi urednički timovi donose odluke o sadržaju, a izvršni menadžment kompanije se nikada nije mešao u te odluke. Uredničke aktivnosti su potpuno odvojene od komercijalnog upravljanja, čime se osigurava da politički pritisci ili spoljne agende ne utiču na novinarstvo“, stoji u saopštenju.

Dodatne mere zaštite nezavisnosti:
Kako bi ojačala uređivačku nezavisnost, United Group planira dalja poboljšanja, uključujući jačanje uredničkih standarda, uvođenje nezavisnog spoljnog ombudsmana i potpisivanje ugovora koji onemogućavaju mešanje u uređivačke odluke. Takođe, angažovani su međunarodni savetnici kako bi podržali ove inicijative.

Poslovni rezultati i fokus na operativnu efikasnost:
Usprkos medijskim spekulacijama, United Group je zadržala fokus na ostvarivanju poslovnih ciljeva. Za prvo polugodište 2025. godine, kompanija je prijavila rast prihoda od 5% i povećanje EBITDA za gotovo 7%, što potvrđuje snažnu operativnu efikasnost. Ovaj rezultat je deo šire strategije koja se temelji na zdravom korporativnom upravljanju i odgovornom poslovanju.

Strateške promene u rukovodstvu:
Kompanija je nedavno sprovela promene u menadžmentu kako bi dodatno optimizovala poslovanje, a sve to u cilju stvaranja dodatne vrednosti i jačanja korporativne discipline. „Promene su usmerene na bolje upravljanje portfolijom, a fokus je na telekomunikacijama, medijima, tehnologiji i cloud servisima na ključnim tržištima EU“, dodaje se u saopštenju.

United Group je vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u jugoistočnoj Evropi, sa godišnjim prihodima od 2,7 milijardi evra, a njeno poslovanje u regionu obuhvata Sloveniju, Crnu Goru, Hrvatsku, Grčku i Bugarsku.

Redakcija Portala

 

Preporučujemo

Back to top button